بیل گیتس چگونه به موفقیت رسید

بیل گیتس چگونه به موفقیت رسید

شاید تا به حال نام بیل گیتس ( William Henry " Bill " Gates ) را دیده یا شنیده باشید اما در مورد او اطلاعاتی دارید ؟ می دانید که چرا و چگونه بیل گیتس به موفقیت رسید ؟ از رموز موفقیت بیل گیتس چه می دانید ؟ آیا لزوما افراد موفق دارای والدین ثروتمند بوده اند ؟

ویلیام هنری بیل گیتس سوم معروف به بیل گیتس زاده 28 اکتبر 1995 در سیاتل ، واشینگتن ، کارآفرین ، سرمایه دار ، خردمند و مدیر ارشد اجرایی امریکا است . بیل گیتس در سال 1975 با مشارکت پل آلن شرکت مایکروسافت ( Microsoft ) را تاسیس نمود .

بیل گیتس تا مارس 2017 با دارایی خالص 86 میلیارد دلار به عنوان ثروتمند ترین فرد دنیا شناخته شد اما پس از وی در 6 مارس 2018 جف بزوس موسس و مدیر عامل شرکت آمازون با دارایی 112 میلیارد دلار از بیل گیتس پیشی گرفت و به عنوان ثروتمند ترین فرد جهان شناخته شد .

 

  • سال های ابتدایی زندگی

بیل گیتس در 28 اکتبر سال 1995 متولد شد ، او در کنار دو خواهر دیگرش در خانواده ای که از تاریخی غنی در تجارت و سیاست و خدمات اجتماعی سرشار بود ، زندگی می کرد . پدر او ویلیام هنری گیتس دوم وکیل دادگستری و یکی از سرشناسان شهر سیاتل واشینگتن بود . مادر بیل گیتس معلم بود و همچنین یکی از اعضا هیئت مدیره یونایتد وی اینترنشنال بود که البته در امور خیریه نیز فعالیت های چشمگیری داشت . 

 

  • زندگی شخصی

بیل گیتس در ژانویه 1994 میلادی با ملیندا فرنچ از کارمندان مایکروسافت ازدواج کرد ، همسر او اهل دالاس در ایالت تگزاس امریکا است . نتیجه این ازدواج سه فرزند به نام های جنیفر کاترین گیتس ، روری جان گیتس و فوب ادل گیتس می باشد .

خانه بیل گیتس یکی از مدرن ترین و گران ترین خانه های جهان بوده که در کنار تپه قرار داشته و منظره ای رو به دریاچه واشینگتن در مدینا واقع در واشینگتن دaارد . بر طبق برآورد مجموعه خانه و زمینش معادل 125 میلیون دلار ارزش دارد و مالیات آن حدود 1 میلیون دلار در سال است .

افتخارات بیل گیتس 

بیل گیتس جوایز متعددی را به خاطر مسائل مختلف بدست آورده است که می توان به نشان افتخاری Knight Commander of the Order of the British یا KBE که از دست ملکه انگلیس دریافت کرد ، جایزه لسکر که باراک اوباما رئیس جمهور سابق امریکا به بیل و ملیندا اهدا کرد ، بالاترین نشان افتخاری فرانسه که از طرف رئیس جمهور آن به این زوج اهدا شد .

دریافت خدمات عمومی بلوبرگ میلینیوم ، کسب جایزه پادما بوشان ، دریافت جایزه بوفالوی نقره ای به دلیل کمک های وی به صنعت آی.تی اشاره کرد . 

  • دوران تحصیل 

بیل گیتس در مدرسه لیک ساید شروع به تحصیل کرد و سپس به علاقه خود به نرم افزار پی برد و برنامه نویسی را در سیزده سالگی شروع کرد ؛ از همینجا بود که نطفه مایکروسافت شکل گرفت .

در سال 1973 وارد دانشگاه هاروارد شد و با شخصی به نام استیو بالمر آشنا شد ، در دانشگاه هاروارد گیتس نسخه ای از زبان برنامه نویسی بیسیک را برای اولین میکرو کامپیوتر نوشت ؛ او در سال دوم دانشگاه را رها کرد تا تمام انرژی خود را صرف مایکروسافت کند .

 

اشتراک گذاری:

تگ ها: ,

نظرات

    هنوز نظری ثبت نشده است !
ارسال نظر